המשגיח ר' שלמה פלאי: "עם ישראל צריך רחמים"

אסתי פלד No Comments on המשגיח ר' שלמה פלאי: "עם ישראל צריך רחמים"

הפיגוע ברמות | המשגיח הגאון הרב שלמה פלאי: "אנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת בדרכי אבותינו. הסבא לימד את אבא שלי והוא לימד אותנו להיות דבוקים בה' גם בשעות הקשות"

צילום: איחוד הצלה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיגוע ברמות | המשגיח הגאון הרב שלמה פלאי, דוד המשפחה וממשגיחי ישיבת חברון, נשא הערב (ראשון) דברי חיזוק בשיחה עם 'קול חי': "מידת הדין פגעה בנו באופן שקשה לבטא. זו מכה שאין כדוגמתה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים ללכת בדרכי אבותינו. הסבא לימד את אבא שלי והוא לימד אותנו להיות דבוקים בה' גם בשעות הקשות".

"אני אקריא ממה שליקטתי מרבותינו. החפץ חיים אמר שבתורה יש תשובה לכל השאלות שבעולם אבל דרושות עיניים מאירות לראות איפה זה כתוב ואיך. ובסיפורי התורה נכללו גם עצות על כל מה שקורה בכל הדורות. אבל אל יסמוך על דעתו אלא צריך לסמוך על גדולי התורה. מי אני שאתן תשובות? אבל יש לנו את רבותינו. הם נותנים לנו את התשובות".

הוא המשיך: "אומר רש"י כשהקב"ה עושה דין בצדיקים שמו מתיירא, מתעלה ומתקלס. יש מידת הדין. אבל מי שחושב שמידת הדין מדכדכת או משתיקה – אסור לו לפחד. גדלנו וראינו מה זה בכיות של אלול ואין שמחה יותר גדולה מזה רק המטרה של הפחד זה ששמו יהיה מתיירא ומתעלה".

"אנחנו מבקשים מידת הרחמים עלינו התגלגלי. המשפחה שבורה ורצוצה. כל עם ישראל צריך את הרחמים. מקובלנו מרבותינו ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. כשאמא שלי הייתה שומעת על איזו צרה מיד הייתה מחפשת איפה קופת הצדקה".



0 תגובות